REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO DZIAŁAJĄCEGO POD DOMENĄ
www.naszlak.pl
Przedmiotowy regulamin stanowi element polityki bezpieczeństwa wdrożonej w przedsiębiorstwie i w swym zakresie odpowiada wszelkim innym dokumentom odnoszącym się do procesów przetwarzania danych i zakresu ich ochrony.
Wszelkie wątpliwości interpretacyjne w zakresie zapisów niniejszego regulaminu rozstrzygane są na korzyść zapewnienia najszerszego poziomu ochrony danych osobowych i procesów ich przetwarzania oraz realizacji praw osób, których one dotyczą.
Regulamin spełnia wszelkie postanowienia wynikające z:
• Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych, nakładającej w szczególności obowiązki informacyjne w postaci zawiadamiania osoby korzystającej ze strony internetowej o adresie siedziby administratora danych osobowych, celu zbierania tych danych, prawie dostępu korzystającego do treści swoich danych oraz ich edycji, dobrowolności podawania tych danych;
• Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – prawo telekomunikacyjne, nakładającej obowiązek informacyjny na administratora strony internetowej, dotyczący przechowywania informacji w urządzeniach końcowych abonentów lub użytkowników końcowych i uzyskiwania do nich dostępu, udzielenia abonentowi lub użytkownikowi końcowemu jednoznacznej informacji o celu przechowywania danych i sposobie ich wykorzystania, udzielenia informacji o możliwości niewyrażenia zgody ze skutkiem w postaci uniemożliwienia przechowywania tych danych, wyłączenia możliwości dokonywania zmian konfiguracyjnych w urządzeniu końcowym, jak i jego oprogramowaniu;
• Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, nakładającej obowiązek względem usługodawcy w zakresie związanym ze świadczeniem usług drogą elektroniczną oraz określającej zasady wyłączenia odpowiedzialności usługodawcy z tytułu świadczenia usług drogą elektroniczną;
• Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych z związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, dalej jako RODO, którego przepisy obowiązują od dnia 25 maja 2018 roku w zakresie nowego obowiązku udzielenia podmiotowi, informacji o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, jak i o profilowaniu, ze wskazaniem zasad ich podejmowania oraz konsekwencjach dokonywania takiego przetwarzania.
• Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumentów, znowelizowanej dnia 1 stycznia 2021 roku w zakresie rozszerzenia ochrony na rzecz podmiotów będących przedsiębiorcami.
§1
[Postanowienia wstępne]
1. Sklep internetowy działający pod domeną www.naszlak.pl jest prowadzony przez Jarosława Gorgosza, działającego pod firmą Sprzedaż Internetowa "Zakupy z Klasą" Jarosław Gorgosz z siedzibą w Jaśle 38-200, przy ul. Kościuszki 44, z przypisanym NIP: 6853153944.
2. Kontakt z obsługą sklepu możliwy jest za pomocą:
a) poczty elektronicznej, pod adresem: kontakt@naszlak.pl
b) drogi listownej – na adres siedziby przedsiębiorstwa podany w punkcie 1 niniejszego paragrafu;
c) drogi telefonicznej – pod numerem telefonu: 785-848-111 lub 531-588-320.
§2
[Definicje]
1. Sklep internetowy, działający pod domeną internetową – www.naszlak.pl prowadzony przez sprzedawcę działającego w ramach Sprzedaż Internetowa "Zakupy z Klasą" Jarosław Gorgosz, w którym składane są zamówienia.
2. Dzień roboczy – jeden dzień; od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna bądź jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają osobowość prawną, dokonująca w ramach serwisu czynności polegającej na złożeniu zamówienia na produkt/produkty znajdujące się w ofercie sklepu internetowego.
4. Konsument oznacza:
a) osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą bądź zawodową w myśl postanowień art. 22¹ Kodeksu Cywilnego (Dz.U.2020.0.1740);
b) przedsiębiorcę zawierającego umowę, która nie należy do przedmiotu jego działalności gospodarczej i nie posiada charakteru ani przymiotu zawodowego. Tym samym przedsiębiorcy zawierającemu umowę w sposób opisany w zdaniu pierwszym przysługuje ta sama ochrona co osobie fizycznej określonej w podpunkcie a) polegająca na ochronie w zakresie bezskuteczności i zakazu stosowania klauzul abuzywnych, dotyczy go odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady wobec kupującego, przysługują mu prawa opisane w rozdziale IV ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, a w szczególności prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od dnia otrzymania rzeczy.
5. Konto klienta – usługa świadczona drogą elektroniczną, w ramach której klient ma dostęp do historii swoich zamówień, dostęp do swoich danych osobowych oraz możliwość ich każdorazowej zmiany zgodnie z postanowieniami zawartymi w § 1 niniejszego regulaminu.
6. Regulamin – niniejszy regulamin.
7. Oferta sklepu internetowego – wszelkie produkty oferowane w ramach prowadzonej działalności dostępne w sklepie internetowym.
8. Rejestracja – czynność polegająca na wprowadzeniu przez klienta swoich danych osobowych, żądanych w serwisie do utworzenia indywidualnego konta klienta, dokonana w sposób określony w regulaminie.
9. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży zawarta na odległość, na zasadach określonych w niniejszym regulaminie, polegająca na złożeniu zamówienia online za pośrednictwem dedykowanej platformy na stronie internetowej serwisu.
10. Usługa Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną przez sprzedawcę, polegająca na dostarczaniu zainteresowanym newslettera na podane przez zainteresowanych adresy e-mail.
11. Zamówienie – oświadczenie woli klienta, składane za pomocą formularza zamówienia dostępnego w serwisie i zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktów określonych w niniejszym regulaminie stanowiących ofertę sklepu internetowego – ze sprzedawcą wyrażone w formie elektronicznej.
12. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze sklepu.
13. Produkt – dostępna w sklepie rzecz ruchoma mogąca być przedmiotem umowy sprzedaży pomiędzy klientem a sprzedawcą.
14. Przepisy o ochronie danych – wskazane w preambule akty prawne.
§3
[Postanowienia ogólne]
1. Firma Sprzedaż Internetowa "Zakupy z Klasą" Jarosław Gorgosz za pośrednictwem serwisu internetowego prowadzi sprzedaż oferowanych produktów.
2. Zasięg działania sklepu internetowego obejmuje wyłącznie terytorium Polski. W szczególnych przypadkach, podczas planowanego dokonania zakupu, w ramach którego produkt dostarczony będzie miał być poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej konieczne jest podjęcie kontaktu telefonicznego z serwisem bądź skierowanie zapytania drogą elektroniczną na adres elektronicznej skrzynki pocztowej wskazany w §1 pkt. 2.
3. Do korzystania ze sklepu internetowego w ramach serwisu, w tym przeglądania oferty sklepu, potrzebne jest urządzenie końcowe z zainstalowaną przeglądarką internetową. Sprzedawca dokłada wszelkich starań aby korzystanie ze sklepu internetowego było możliwe na wszystkich najczęściej użytkowanych przeglądarkach internetowych, niezależnie od rodzaju urządzenia, systemu operacyjnego oraz rodzaju połączenia internetowego.
4. Sprzedający zastrzega, że wyłączenie przez użytkownika plików cookies w przeglądarce może powodować utrudnienie korzystania ze sklepu internetowego w ramach serwisu.
5. Złożenie zamówienia przez klienta oraz świadczenie usługi drogą elektroniczną wymaga od klienta posiadania aktywnego konta poczty elektronicznej.
6. Informacje znajdujące się na stronach sklepu internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu postanowień Kodeksu Cywilnego. Stanowią one zaproszenie klientów do składania zamówień, które stanowią złożenie oferty kupna określonego produktu/produktów na warunkach podanych w opisie produktu/produktów.
§4
[Zakładanie konta i logowanie]
1. Sprzedaż Internetowa "Zakupy z Klasą" Jarosław Gorgosz świadczy drogą elektroniczną usługi w zakresie umożliwienia klientom założenia i korzystania z konta klienta na stronie internetowej pod adresem www.naszlak.pl
2. Rejestracja konta klienta nie jest wymagana do złożenia zamówienia w serwisie.
3. Klient decydujący się na utworzenie konta klienta jest zobowiązany do dokonania czynności rejestracji.
4. Rejestracja prowadząca do utworzenia konta klienta jest bezpłatna i nie stanowi warunku dokonania zakupów w ramach serwisu.
5. Dokonania rejestracji prowadzące do utworzenia konta klienta wymaga wypełnienia formularza rejestracyjnego, w którym klient podaje wymagane dane oraz kolejno przesłanie go za pomocą odpowiedniej funkcji drogą elektroniczną.
6. W trakcie rejestracji klient podaje dane uwierzytelniające – adres e-mail oraz utworzone przez siebie hasło dostępu.
7. Podczas wypełniania formularza rejestracyjnego klient ma możliwość zapisania się do newslettera. Wyrażenie zgody bądź jej odmowa nie mają wpływu na dokonanie rejestracji.
8. Prawidłowe wypełnienie formularza rejestracyjnego i zakończenie rejestracji zostanie potwierdzone wysłaniem wiadomości e-mail o utworzeniu konta w ramach serwisu na adres poczty elektronicznej podany przez klienta.
9. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie umożliwienia Klientowi założenia i korzystania z Konta Klienta zostaje zawarta w momencie otrzymania przez Klienta potwierdzenia dokonania Rejestracji oraz utworzenia Konta Klienta. Usługa ta świadczona jest nieodpłatnie, przez czas nieoznaczony.
10. Administrator zastrzega sobie prawo do usunięcia konta klienta w przypadku, w którym ten naruszał będzie zasady korzystania z niego, oraz jego działania naruszały będą postanowienia niniejszego regulaminu.
11. Działaniami naruszającymi postanowienia niniejszego regulaminu określonymi w punkcie 10 są w szczególności:
a) podanie celem dokonania rejestracji danych osób trzecich, które to działania naruszały będą ich dobra osobiste;
b) utworzenie konta wyłącznie celem godzenia w dobre imię oraz renomę sklepu;
c) wszelkie działania uznane za naruszające katalog dóbr osobistych przedsiębiorstwa ustanowiony art. 23 Kodeksu Cywilnego oraz naruszające renomę przedsiębiorstwa jako niematerialne dobro osobiste firmy stanowiące jej przymiot w myśl wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 18 maja 2017 roku I ACa 380/16,
§5
[Zamówienia]
1. Klient ma możliwość składania zamówień drogą elektroniczną w sklepie internetowym przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
2. Przed złożeniem zamówienia klient zobowiązany jest do zapoznania się i zaakceptowania postanowień regulaminu. Fakt ten klient będzie potwierdzał przy składaniu zamówienia.
3. Formularz zamówienia nie zostanie zaakceptowany bez potwierdzenia klienta o zapoznaniu się i akceptacji regulaminu.
4. Za pomocą funkcji dostępnych w sklepie internetowym kompletuje się listę produktów do zamówienia przy pomocy funkcji koszyka, a następnie wypełnia się informacje dotyczące danych adresowych (lub loguje się do konta klienta, aby dane te zostały uzupełnione na podstawie podanych w koncie klienta), wybiera preferowaną metodę wysyłki oraz sposób płatności.
5. Po wypełnieniu przez klienta formularza zamówienia zostanie klientowi wyświetlona informacja o całkowitej wartości zamówienia, która obejmuje cenę produktów oraz koszty ich dostarczenia.
6. Informacja o całkowitej wartości zamówienia jest klientowi podawana każdorazowo przy wypełnianiu formularza zamówienia.
7. Złożenie zamówienia następuje w chwili poprawnego wypełnienia formularza zamówienia oraz potwierdzenia zamówienia za pomocą polecenia „kupuję i płacę” dostępnego w formularzu zamówienia.
8. Złożenie zamówienia przez klienta oznacza złożenie sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży produktów, będących przedmiotem zamówienia.
9. Po złożeniu przez klienta zamówienia, otrzyma on potwierdzenie otrzymania zamówienia od sprzedającego za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia lub powiązany z kontem klienta, o ile klient zalogował się do swojego konta klienta przed złożeniem zamówienia i była aktywna sesja konta klienta.
10. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez obsługę sklepu internetowego. Informację o przyjęciu zamówienia do realizacji otrzymuje klient za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia lub powiązany z kontem klienta, o ile konto klienta zostało wykorzystanie do złożenia zamówienia.
11. Po zawarciu umowy sprzedaży, sprzedający potwierdza warunki umowy, przesyłając je na trwałym nośniku za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail klienta podany w formularzu zamówienia lub powiązany z kontem, o ile konto klienta zostało użyte do złożenia zamówienia lub pisemnie na wskazany przez klienta adres w formularzu zamówienia lub podany w koncie klienta. Wraz z potwierdzeniem warunków umowy sprzedaży klient otrzyma również pouczenie o prawie odstąpienia od umowy oraz wzór formularza oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
12. Umowa zawierana jest wyłącznie w języku polskim.
§6
[Ceny]
1. Ceny produktów podane w ramach serwisu są cenami w złotych polskich i są cenami brutto (zawierającymi podatek VAT wraz z wyróżnieniem jego stawki).
2. Ceną wiążącą i ostateczną jest cena podana w formularzu zamówienia w chwili złożenia zamówienia w ramach sklepu internetowego.
3. Ceny produktów mogą ulegać zmianie, przy czym zmiana ceny produktów nie ma wpływu na zamówienia złożone przed wejściem w życie zmiany.
§7
[Płatności]
1. Klient ma możliwość dokonania płatności za zamówienie za pośrednictwem systemu wsparcia płatności Przelewy24, imoje, przekierowań do płatności elektronicznych konta użytkownika oraz za pobraniem.
2. Klient jest zobowiązany do dokonania zapłaty za zamówienie w przeciągu 7 dni od dnia złożenia zamówienia za pomocą metody płatności, którą udostępnia sprzedający, chyba że metodą płatności jest pobranie.
§8
[Dostawa]
1. Koszt dostawy ponosi klient, chyba że w formularzu zamówienia podana została inna informacja.
2. Dostawa zamówionych produktów jest ograniczona do terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i odbywa się pod adres wskazany przez klienta w formularzu zamówienia. Czyni się tożsamo zastrzeżenie określone w §3 pkt. 2.
3. Zamówione produkty są dostarczane do klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej INPOST bądź Poczty Polskiej (POCZTEX).
4. Czas realizacji zamówienia wynosi od 4 do 7 dni roboczych licząc od dnia otrzymania przez sprzedającego potwierdzenia poprawnego wykonania płatności bądź w przypadku płatności za pobraniem od momentu złożenia zamówienia. Czas ten może ulec wydłużeniu w okresie świątecznym.
5. Koszty dostawy wynoszą:
a) 19,99 PLN dla kuriera POCZTEX w przypadku płatności przy odbiorze; b) 15,99 PLN dla kuriera POCZTEX w przypadku płatności przelewem; c) 16,99 PLN dla kuriera INPOST w przypadku płatności przelewem;
6. W razie nie odebrania przesyłki płatne przy odbiorze, kupujący jest zobligowany pokryć koszty wysyłki poniesione przez sprzedającego w kwocie 30 zł. W razie nie wywiązaniu się z umowy kupna/sprzedaży kupujący płaci karę grzywny w wysokości 100 zł .
§9
[Prawo odstąpienia od umowy – prawo namysłu]
1. Zgodnie z postanowieniami art. 27 ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. 2020. 0. 287) – konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia, w którym konsument objął towar w posiadanie, lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez konsumenta weszła w posiadanie rzeczy.
3. Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą dokonujące zakupu w ramach serwisu sklepu internetowego wstępują w prawa konsumentów określonych w punkcie 1 niniejszego paragrafu w przypadku, w którym dokonany zakup nie ma charakteru zawodowego.
4. Skorzystanie z prawa odstąpienia od umowy wymaga złożenia w tym zakresie wobec sprzedającego oświadczenia woli o odstąpieniu od umowy, które wysłane musi być na adres poczty elektronicznej - kontakt@naszlak.pl
5. Zachowanie terminu do odstąpienia od umowy spełnione jest poprzez wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed upływem jego terminu.
6. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą. Jeśli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy przed przyjęciem oferty przez sprzedającego, oferta przestaje wiązać.
7. Zwrot środków przez sprzedawcę nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Konsumentowi zostaną zwrócone wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktów (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę).
8. W przypadku, gdy konsument zwraca część zamówionych produktów, koszt dostawy produktów jest zwracany w takiej kwocie, w jakiej zwracane Produkty wpłynęły na zwiększenie kosztu wysyłki poniesionego przez konsumenta.
9. Zwrot zostanie dokonany przez sprzedawcę tymi samymi sposobami płatności, którymi zostały dokonane płatności w pierwotnej transakcji lub w inny sposób uzgodniony między sprzedawcą a konsumentem. Konsument nie ponosi żadnych opłat związanych z zwrotem środków.
10. Sprzedawca ma prawo do wstrzymania się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktów lub otrzymania od konsumenta dowodu odesłania, w zależności od tego, które wydarzenie nastąpi wcześniej.
11. W przypadku odstąpienia od umowy, konsument ma obowiązek zwrócić produkty sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym konsument odstąpił od umowy sprzedaży. Termin jest zachowany, jeśli konsument odeśle lub przekaże produkty przed upływem terminu 14 dni na adres sprzedającego.
12. Bezpośrednie koszty zwrotu produktu/produktów ponosi konsument.
13. Jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania żądał klient, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo do odstąpienia od umowy przysługuje w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy.
14. Postanowienia zawarte w punktach 1-13 stanowiące o prawach i obowiązkach konsumenta znajdują zastosowanie do przedsiębiorcy prowadzącego działalność gospodarczą dokonującego zakupu w ramach serwisu po spełnieniu warunku aby umowa, którą zawiera ze sprzedawcą nie miała charakteru zawodowego. Spełnienie tego warunku stanowi o wstąpieniu przedsiębiorcy w prawa konsumenta określone ustawą o prawach konsumenta oraz postanowieniami niniejszego regulaminu, w szczególności niniejszego paragrafu.
15. Zgodnie z postanowieniami punktu 14 niniejszego paragrafu weryfikacja instytucji „zawodowego charakteru dokonywanych czynności” weryfikowana będzie w oparciu o informacje udostępnione w CEIDG, w szczególności biorąc pod uwagę kody PKD określające rodzaje działalności gospodarczej.
16. W przypadku gdy przedsiębiorca dokonujący zakupu poza ramami zawodowego charakteru dokonywania czynności będzie chciał odstąpić od umowy, czy też skorzystać z rękojmi w pełnym zakresie jak konsument analizy charakteru zawartej umowy dokonać będzie musiał sprzedający.
17. Zgodnie z art. 70 ustawy z dnia 8 sierpnia 2019 roku o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia obciążeń regulacyjnych, znowelizowane przepisy o ochronie konsumenckiej nie znajdują zastosowania do umów zawartych przed dniem 1 czerwca 2020 roku.
§10
[Reklamacja i gwarancja]
1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia klientowi produktów będących przedmiotem umowy sprzedaży bez wad fizycznych i prawnych.
2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u sprzedawcy towaru klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi wynikające z kodeksu cywilnego. Jeżeli klientem jest przedsiębiorca, strony wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi z zastrzeżeniem postanowień §9 odnoszących się do praw przedsiębiorcy dokonującego zakupu bez zawodowego charakteru dokonanej czynności.
3. Klient może złożyć reklamację pisemnie na adres siedziby przedsiębiorstwa bądź też złożyć ją za pośrednictwem poczty elektronicznej sklepu internetowego.
4. Przedsiębiorca dokonujący zakupu bez zawodowego charakteru dokonanej czynności może złożyć reklamację pisemnie na adres siedziby przedsiębiorstwa bądź też złożyć ją za pośrednictwem poczty elektronicznej sklepu internetowego.
5. Sprzedawca zaleca, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane klienta składającego reklamację, oraz żądanie klienta w związku z wystąpieniem wady towaru.
6. Sprzedawca ustosunkowuje się do reklamacji klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie klienta uznał za uzasadnione.
7. Ustosunkowanie się sprzedawcy do reklamacji może wymagać dostarczenia produktu do sprzedawcy. W takiej sytuacji klient zostanie poproszony przez sprzedawcę o dostarczenie produktu na koszt sprzedawcy na adres sprzedawcy lub inny, wskazany przez sprzedawcę.
8. W przypadku, gdy na produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej będzie zawarta w opisie produktu.
§11
[Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń - ADR]
1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
2. Konsument może również skorzystać z platformy ODR – unijnej platformy do rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dostępną pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
3. Korzystanie ze wskazanych niniejszym paragrafem możliwości jest dobrowolne i zależne wyłącznie od woli stron sporu.
4. Sprzedający wskazuje również możliwość dokonania negocjacji prawniczych w ramach wyznaczonego wspólnie przez obie strony sporu prawnika, który negocjacje te przeprowadzi celem uniknięcia występowania przez strony na drogę postępowania sądowego, a co za tym idzie generowanie kosztów tego postepowania rozstrzyganego przez Sąd, czyniąc zastrzeżenie poniesienia wzajemnych kosztów opłaty prawnika prowadzącego negocjacje przez strony ewentualnego sporu.
5. Ustalenie zakresu oddania sprawy pod negocjacje prawnicze następowało będzie za zgodnym postanowieniem stron wyrażonym na piśmie.
§12
[Newsletter]
1. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera, której to brak udzielenia nie ma wpływu na dokonywanie zakupów w ramach serwisu.
2. Usługa newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
3. Newsletter zawiera informacje o ofercie produktów i usług sprzedawcy oraz aktualnych promocjach oraz inne informacje dotyczące sprzedawcy oraz oferowanych przez niego produktów i usług.
§13
[Świadczenie usług drogą elektroniczną]
1. Sprzedawca świadczy usługi drogą elektroniczną, które są dostępne dla klientów nieodpłatnie. Usługi dostępne w ramach serwisu sklepu internetowego to:
a). konto klienta;
b). usługa newsletter.
2. Usługa konto klienta jest dostępna po dokonaniu rejestracji przez klienta. Po dokonaniu rejestracji klient otrzymuje dostęp do panelu, w którym przedstawiane są mu informacje dotyczące złożonych zamówień, historia zamówień oraz ma możliwość podglądu i zmiany danych wysyłkowych i osobowych.
3. Usługa newsletter opisana została w §12 regulaminu.
4. W każdej chwili klient ma możliwość wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi konta klienta bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
5. Każda informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów w ramach sklepu internetowego stanowi informację handlową w myśl przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
6. Świadczenie usługi drogą elektroniczną oznacza wykonanie usługi bez jednoczesnej obecności stron, na odległość poprzez przekaz danych teleinformatycznych.
7. Sprzedawca świadczący usługi drogą elektroniczną zobowiązany jest do udostępniania informacji na rzecz klienta w przedmiocie:
a) szczególnych zagrożeń związanych z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną;
b) funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących składnikiem treści usługi, wprowadzanych przez sprzedawcę do systemu teleinformatycznego, którym posługuje się konsument.
§14
[Ochrona Danych Osobowych]
1. W ramach zabezpieczenia przetwarzania danych osobowych każdego miesiąca dokonywany jest Rejestr Czynności Przetwarzania oraz raz na kwartał Rejestr Kategorii Czynności Przetwarzania, które to dokumenty administrowane i przetwarzane są przez administratora danych osobowych (ADO).
2. Za przetwarzanie danych osobowych w ramach serwisu zgodnie z postanowieniami RODO, ustawy o ochronie danych osobowych oraz niniejszego regulaminu wdrożonych w strukturze przedsiębiorstwa odpowiedzialność ponosi Administrator Danych Osobowych.
3. Administrator Danych Osobowych przestrzega w ramach przedsiębiorstwa i prowadzonego w jego ramach serwisu internetowego znajdującego się pod domeną www.naszlak.pl za monitorowanie przestrzegania przepisów RODO oraz odpowiadających temu rozporządzeniu przepisów zawartych w ustawach krajowych.
4. Każda osoba działająca w ramach administracji systemu informatycznego serwisu zobowiązana jest do przestrzegania postanowień RODO oraz przepisów zawartych w ustawach krajowych odnoszących się do ochrony danych osobowych oraz uzyskała od Administratora Danych Osobowych certyfikat bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych wydany w ramach przedsiębiorstwa i organizacji zabezpieczania danych osobowych w tym przedsiębiorstwie.
5. Przetwarzania danych osobowych w ramach serwisu odbywa się zgodnie z zasadami przetwarzania danych osobowych zawartymi w art. 5 RODO, co oznacza, że dane osobowe przetwarza się:
a) zgodnie z prawem, w oparciu o co najmniej jedną przesłankę legalności przetwarzania danych osobowych wskazaną w art. 6 i 9 RODO (zasada legalności); b) w sposób rzetelny, przy uwzględnieniu interesów i rozsądnych oczekiwań osób, których dane dotyczą (zasada rzetelności);
c) w sposób przejrzysty dla osób, których dane dotyczą (zasada przejrzystości); d) w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach (zasada ograniczenia celu);
e) w zakresie adekwatnym, stosownym oraz niezbędnym dla celów, w których są przetwarzane (zasada minimalizacji danych);
f) przy uwzględnieniu ich prawidłowości oraz ewentualnego uaktualniania (zasada prawidłowości);
g) przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne dla celów, w których są przetwarzane (zasada ograniczenia przechowywania);
h) w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo (zasada integralności i poufności).
6. Realizacja wykonania usług w ramach serwisu, która związana będzie z przekazaniem przetwarzania danych poza strukturami ADO odbywała się będzie zawsze tylko i wyłącznie w ramach umów o powierzeniu przetwarzania danych osobowych.
7. Udostępnienie danych osobowych użytkowników serwisu może nastąpić tylko i wyłącznie na podstawie spełnienia co najmniej jednej przesłanki wynikającej z art. 6 i 9 RODO.
8. Współadministrowanie danymi osobowymi możliwe jest tylko i wyłącznie na podstawie spełnienia przesłanek określnych w art. 26 RODO.
9. ADO co rok przeprowadza audyt zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz procedurami wdrożonymi w strukturze przedsiębiorstwa.
10. Uwzględnia się w ramach serwisu procedury pozwalające jego użytkownikom wykonywanie praw przysługujących im na mocy przepisów RODO, w tym w szczególności:
a) prawo do wycofania wyrażonej zgody (art. 7 ust. 3 RODO);
b) prawo dostępu przysługujące osobie, której dane dotyczą (art. 15 RODO); c) prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO);
d) prawo do usunięcia danych (art. 17 RODO);
e) prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO);
f) prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO);
g) prawo sprzeciwu (art. 21 RODO);
h) prawo do niepodlegania decyzjom polegającym na zautomatyzowanym przetwarzaniu (art. 22 RODO).
§15
[Ochrona dóbr osobistych przedsiębiorstwa, zniesławienie a podejmowanie ochrony prawnej]
1. Naruszenie dóbr osobistych przedsiębiorstwa zawartych w nieenumeratywnym katalogu określonym w art. 23 Kodeksu Cywilnego, ustanowionych praktyką polskich sądów oraz określonych w pozostałych przepisach powszechnie obowiązującego w Polsce prawa, takich jak przede wszystkim dobre imię firmy i jej renoma podlegają ochronie prawnej i ich naruszenie przez użytkowników serwisu skutkowało będzie każdorazowym wniesieniem powództwa do sądu cywilnego w zakresie dochodzenia ochrony tych dóbr bez wcześniejszego uprzedniego wzywania do zaprzestania tych naruszeń.
2. Przestępstwo zniesławienia przedsiębiorcy w ramach serwisu jak i w przestrzeni internetowej polegające na pomówieniu go o takie postępowanie lub właściwości, które w powszechnym odbiorze mogą pokrzywdzonego poniżyć bądź pozbawić go niezbędnej renomy ścigane będzie każdorazowo poprzez złożenie zawiadomienia do prokuratury oraz złożenie powództwa prywatnoskargowego do sądu karnego bez uprzedniego wcześniejszego wzywania do zaprzestania tych naruszeń.
3. Przedmiotem ochrony zagrożonej działaniami opisanymi w pkt. 2 i 3 niniejszego paragrafu będzie przede wszystkim renom serwisu jak i przedsiębiorstwa, w ramach którego serwis funkcjonuje, które to pojęcie odnosi się do szeregu działań przedsiębiorstwa i serwisu składających się na budowanie ich marki.
§16
[Postanowienia końcowe]
1. Umowy zawierane w ramach serwisu zawierane są w języku polskim.
2. Czyni się zapis na sąd właściwy dla siedziby właściciela serwisu w rozstrzyganiu wszelkich ewentualnych sporów sądowych.
3. W sprawach nie znajdujących uregulowania w przedmiotowym dokumencie zastosowanie znajdują przepisy kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, z wprowadzonymi w jej ramach zmianami obowiązującymi od dnia 1 stycznia 2021 roku oraz ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
4. Zastrzega się prawo do zmian postanowień niniejszego regulaminu, które to zmiany muszą zostać każdorazowo opublikowane na stronach serwisu na 7 dni przed ich wejściem w życie. Klient posiada możliwość niezaakceptowania nowej treści regulaminu.